明天開始就是這學期的final demo了
然後我就可以飛去Iowa一個星期
好好的放它一假
然後開心的讓老公每天看我(^^...其實他很煩惱...)


跟大家分享這學期的心得~


莎士比亞

from Hamlet

Speak the speech, I pray you, as I pronounced it to you, 
trippingly on the tongue. But if you mouth it, as many of our players do, 
I had as lief the town crier spoke my lines. 
Nor do not saw the air too much with your hand thus, but use all gently, 
for in the very torrent, tempest, and as I may say whirlwind of passion, 
you must acquire and beget a temperance that may give it smoothness. 

Be not too tame neither, but let your own discretion be your tutor. 
Suit the action to the word, the word to the action, 
with this special observance that you o'erstep not the modesty of nature. 
For anything so overdone is from the purpose of playing, 
whose end, both at the first and now, was and is to hold, as 'twere, 
the mirror up to nature, to show virtue her own feature, 
scorn her own image, and the very age and body of the time his form and pressure.  

這是acting老師另外每一堂課都得唸的詞
也是我剛開始不斷失敗的片段
大概兩分鐘就被喀下來...
為了雪恥倒也是第三個星期才真的背了進去

除了standard English以外,一邊還得acting
當時真是讓我相當的緊張
所以沒有背到無意識的流利
真是無法handle的好啊...
那一段丟臉的日子倒也是過去了
唉~

倒是學習了stage的vocal應該要怎麼運用
以前的經驗與排練總是不知道這些基本的東西
更何況都有mic所以不懂得如何運用聲音
清楚而full energe的聲音運用
老師很雞巴東挑西挑
三不五時就幹譙搞得大家壓力很大
而且還毀了大家的星期日
因為每個星期日都要看N.Y Times報紙
隔天還考試! 
哈哈哈...我最多總是答對兩題啦~
他應該很習慣不期待看到我答對太多的題目吧!

Pick up the cue的區分還有voice是我這學期學得最多的地方
我想說: 謝謝老師,我學的很多,但不想再給你教了...好累


至於VPS課

練了兩段詩還有一段莎士比亞

from Twelfth Night

ORSINO 

If music be the food of love, play on. 
Give me excess of it that, surfeiting, 
The appetite may sicken, and so die. 
That strain again, it had a dying fall. 

Oh, it came o'er my ear like the sweet sound, 
That breathes upon a bank of violets, 
Stealing and giving odor. Enough, no more. 
'Tis not so sweet now as it was before.
 
O spirit of love, how quick and fresh art thou,
That, notwithstanding thy capacity 
Receiveth as the sea, nought enters there, 
Of what validity and pitch soe'er, 
But falls into abatement and low price 
Even in a minute. So full of shapes is fancy
That it alone is high fantastical. 

Oh, when mine eyes did see Olivia first, 
Methought she purged the air of pestilence. 

That instant was I turned into a hart, 
And my desires, like fell and cruel hounds, 
E'er since pursue me. 


莎士比亞
理解與背誦對我來說真是有點困難
但如果了解唸起來的語韻真是漂亮
不需要自己添加任何調味料
本身就已經很甘甜了
所以加上仔細的咀嚼之後的芳香
其實是很過癮的!

雖然,不夠好的發音,還是一再被糾正
只能盡力囉!

老師很有耐心,教學很仔細,所以成為我這學期上的最沒有壓力的一堂課

Musical Theatre

老師對於40 以及50年代的musical style特別的有想法與了解
所以對於他的詮釋與巧思
我總是讚不絕口
只是不滿coach得時間不夠多
總覺得似乎可以再給我多一點東西的感覺

我的最大功課
應該還是clear我的action verbs
和transform我的particularization into verbs
是英文 verb懂得太少吧..腦袋總是那幾個跑來跑去
很遜


Dance
Tap/Ballet/Jazz/Theatre Dance

哈哈哈,一個27歲才開始跳舞的老人
你還期待會有甚麼意外發展嗎?
笑話!!很努力就已經不錯了...
至於先天應該早點訓練的東西,晚了就是晚了
筋骨硬老骨頭還得搖屁屁賣咪咪
我只能說我的小腿: Oh! so strong!






最後
感謝大家的鼓勵!
妳們的留言與安慰都是很大的力量
謝謝你們

謝謝老公的支持與愛護
我總是聽了你的話,就能站起來再繼續走下去
前幾個星期,挫敗的可以..我真想就這樣回去..
因為你,我才可以熬過去!
我愛你

謝謝韋伶
常常陪我吃飯,幫我聽台詞,聽我背誦
還常給我一些有的沒有的安慰!
有妳在真好~
一定會得到幸福的!!  (加持中)




讓我開心順利的迎接DEMO WEEK吧!




arrow
arrow
    全站熱搜

    Amica Chang 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()